R A H I L C O
بررسی سئو رقبا و تعیین هدف
Inspecting SEO Competitors Status
رنج قیمت:

از ۵۰۰ هزار تومان

بازه زمانی:

از ۱۵ روز

مناسب برای:

شرکت‌ها و وب سایت های فعال در فضای دیجیتال و خواستار فعالیت رو به رشد در زمینه بهبود سئو سایت

اگر فکر می‌کنید تلاش‌های شما در بهبود سئو، باعث تغییری در جایگاه شما از نظر موتورهای جست‌وجو نداشته است؛ باید فعالیت‌های سئو خود را بازبینی و وضعیت سئو رقبا را بررسی کنید!

اگر فعالیت‌های سئوی شما منجر به جریمه نشده باشد، وضعیت سایت شما از نظر موتورهای جستجو، مانند کنکور به صورت نسبی سنجش می‌شود. پس چه رقابت شدیدی بین شما و سایرین وجود داشته باشد و چه فضای کسب نتایج نسخت موتورهای جستجو برای کسب و کار شما آسان‌تر باشد؛ همواره باید وضعیت سئو سایت رقیبان را بررسی کنید.


گروه خدمات بهینه سازی و سئو راحیل، وضعیت سئو سایت رقبای شما را در مراحل زیر رصد می‌کند.

رقیبان شما چه کسانی هستند؟

در هر کسب‌وکاری بر اساس شناخت مخاطبان (شناخت از نیاز مخاطبان در بخش استراتژی تولید محتوا حاصل می‌شود) و هدف فعالیتش، گستره کلمات کلیدی به ترتیب اهمیت تعیین می‌شوند. با جستجو کردن این کلمات کلیدی در موتورهای جستجویی مانند گوگل، لیستی بلند بالایی از رقیبان شما در فضای دیجیتال مارکتینگ پدیدار می‌شود.
حالا ما رقیبان شما را شناخته‌اید! رتبه‌های بالای لیست کسانی هستند که شما باید با آنها رقابت کنید. بررسی مداوم رقبا امری ضروری است، چرا که کسب و کارهای زیادی مانند شما برنامه‌ریزی می‌کنند که جایگاه خود را در نتایج موتورهای جستجو و سئو بهبود ببخشند.

بررسی عمیق سایت رقبا

وقتی رقیبان شما را در فضای سئو شناختیم، باید وب سایت آنها را نظر طراحی ظاهری و قالب، تعداد و کیفیت محتوا، شیوه‌ لینک‌ سازی داخلی و ... بی طرفانه بسنجیم. این کار سلیقه موتورهای جستجو درمورد آن کلمات کلیدی را تا حدودی آشکار می‌کند.

موشکافی کلمات کلیدی سایت‌های رقیب شما

کلمات کلیدی مهم‌ترین فاکتور در موفقیت پروژه‌های سئو هستند. پس اگر رقبای شما کلمات کلیدی مناسبی به کار برده باشند رتبه بهتری در نتایج جستجو خواهند داشت.
ما در راحیل کلمات کلیدی سایت‌های رقیب شما را به صورت دقیق و با جزئیات بررسی می‌کنیم. این گام می‌تواند کلمات کلیدی چند بخشی را به دایره فعالیت سایت شما اضافه کند و سئوی بهتری را منجر شود. یکی از فعالیت‌های اساسی در این مرحله، سنجش وزن استفاده از کلمات کلیدی در محتوا، محل استفاده از آنها (درتگ‌ها، عنوان، تصویر و ...) و لینک‌های آنها در صورت anchor text  بودن است.

بررسی بک لینک‌های سایت‌های رقبا

بک لینک‌ها یا لینک‌های ورودی به سایت، بیشترین تاثیر را در موفقیت سئو ایفا می‌کنند. به همین دلیل مهم‌ترین بخش بررسی سئو رقبا، بررسی بک لینک‌های آنها است. این که بک لینک از کجا آمده، چه تعدادی از آنها وجود دارد و متن لینک چیست؟
در این بررسی‌های فضای بک لینک سازی جدیدی در کنار تجربیات ما شکل گرفته و می‌تواند استفاده شود. همیشه باید رقبا را مانیتور کرد تا از بهترین و بدترین حرکت سئو آنها درس گرفت.

قدرت رقبا در شبکه‌های اجتماعی

امروزه استفاده از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام، فیسبوک، لینکداین و از این دست با افزایش اپلیکیشن های موبایل بیش از پیش رونق گرفته است. بررسی وضعیت رقیبان در شبکه‌های اجتماعی کاری نسبتا آسان‌تر به نظر می‌رسد. اما ما در راحیل، کیفیت، نوع و میزان محتوای رقبای شما در شبکه‌های اجتماعی با بک لینک‌های گرفته شده از آنها را نیز بررسی می‌کنیم.


بررسی وضعیت فنی سایت‌های رقبا

عوامل فنی‌تر سایت و صفحات رقیبان شما توسط متخصصان راحیل بررسی می‌شود. این که گوگل رنک آنها، روند تغییرات رتبه الکسا، تگ ها و زبان برنامه‌نویسی سایت، وضعیت در موتورهای جستجوی غیر ازگوگل و ... چگونه است. این بررسی دیدی به ما می‌دهد که قابلیت‌های فنی سایت رقبا را بررسی کرده و رابط کاربری بهتری را بسازیم.

بررسی رقبای پولدار!

بعضی از رقبای سایت شما برای نتیجه گیری سریعتر و بازدهی بیشتر، اقدام به تبلیغات مالی مانند تبلیغات گوگل ادوردز می‌کنند. این که این تبلیغات برای چه کلمه کلیدی انجام شده، اهمیت آن کلمه برای سایت رقیب چگونه است و مطالبی از این دست مورد تحلیل قرار می‌گیرند. به هر حال شما باید بدانید که با چه سلاحی رقابت کنید و چه انتظاری داشته باشید!
بررسی سئو سایت رقیبان شما همواره با گذشت زمان دستخوش تغییر می‌شود. لذا این بررسی و تحلیل بازخورد از سئو سایت خودتان و رقبا باید به صورت چرخه‌ای درکنار سایر مراحل بهبود سئو انجام شود.