R A H I L C O
تولید محتوای مبتنی بر سئو
Content Creation based on SEO
رنج قیمت:

وابسته به زمینه کاری و رسانه های درخواستی

بازه زمانی:

وابسته به نوع همکاری

مناسب برای:

همه وب سایت ها و کسب و کارهایی که خواستار بهبود سئو سایت هستند یا درخواست محتوای شبکه اجتماعی دارند.

اهمیت بهینه سازی وب سایت از دید موتورهای جستجو یا SEO، برای قرار گرفتن در نتایج نخست گوگل بر کسی پوشیده نیست. در این راستا، یکی از مهم‌ترین قدم‌های سئو سایت موفق، تولید ونشر محتوای استاندار است.

یکی از خدمات تخصصی راحیل در راستای بهبود سئو سایت، تولید محتوا مبتنی بر سئو است. راحیل طی سالها تجربه و تطبیق با استاندارهای روز موتورهای جستجو مانند گوگل، اصول زیر را در تولید محتوای استاندار رعایت می‌کند.


سه گام جلوتر با استراتژی تولید محتوا

استراتژی تولید محتوا یکی از گام‌های 4گانه راحیل در خدمات بهینه سازی SEO است. انجام درست این گام، منجر به شناختِ هدف شما از کسب‌وکار، درک درست از مخاطبان و نیازهای آنها از مراجعه به وب سایت و داشتن جهت مشخص شده تعداد و نوع محتوای تولید شده است.

در واقع با تدوین استراتژی تولید محتوا درست می‌توان چنین سوالاتی را پاسخ داد:

⦿ مخاطبان (نه صرفا بازدیدکنندگان) کسب‌وکار شما چه کسانی هستند؟

⦿ وب سایت شما قصد فروش محصولی را داشته یا برنامه ریزی برای جذب مخاطب و سودآوری بعدی را دارد؟

⦿ مخاطبان دنبال چه چیزی هستند؟

⦿ بیشترین نوع محتوایی که مخاطبان شما مطالعه می‎‌کنند، چیست؟

⦿ کسب وکار، برند یا استارت آپ شما چه اهدافی را دنبال می‌کند؟

⦿ نقطه یا مسیر تلاقی اهداف شما با نیاز مخاطبانتان کجاست؟

⦿ سلیقه بصری مخاطبان شما بیشتر در چه قالبی می‌گنجد؟

برای مثال، به عنوان مثال، اگر حوزه عملکردی شما جامعه پزشکی است، سطح مقالات شما باید علمی و نوآورانه باشد؛ از سمتی دیگر اگر به دنبال ایجاد رسانه‌ای برای نوجوانان و جوانان هستید، جذابیت گرافیکی صفحات شما از اهمیت بالاتری برخودرار است.


تعیین اولویت‌ها و بررسی رقبا

قبل از ورود به تولید محتواهای مبتنی بر بهینه سازی سئو، گام دیگری نیز بسیار ضروری به نظر می‌رسد. از آنجا که جایگیری در نتایج جستجو گوگل (یا سایر موتورهای جستجو) امری نسبی است، بررسی سئوی رقبا به صورت مداوم اجتناب ناپذیر است.

در این مسیر اولویت کلمات کلیدی شما با درک تدریجی از علاقه مخاطبان به دست آمده و می‌توانید لیستی از کلمات کلیدی خود را تدوین کنید. از سمتی دیگر محتوا و ساختار وب سایت‌های رقیب متناسب با جایگاه آنها، دید درستی از تاثیر محتوای وب سایت، تعداد آنها، محتوای شبکه‌های اجتماعی و نوع لینک سازی آنها در اختیار قرار می‌دهد.

راحیل با تحلیل مداوم رقبا، سعی می‌کند محتوایی را تولید کند که نقاط ضعف به نظر رسیده در وب سایت‌های رقیب را نداشته و همواره موضوع جدیدی را برای ارائه به مخاطبان داشته باشد. در ادامه برخی از اصول راحیل در تولید و تدوین محتوا مبتنی بر سئو را شرح می‌دهیم.



مخاطب چه چیزی را می‌خواند؟

متخصصان راحیل همواره در صددند که محتوای تولید شده توسط آنها، هم از دید موتورهای جستجو بهینه بوده و هم توجه مخاطب را به خود جلب کند. سئوی موفق زمانی اتفاق می‌افتد که ادامه دار بوده و مخاطبان بتوانند نیاز خود را از مطالب شما بر طرف کنند.

دنبال گول زدن مخاطب نیستیم!

یکی از اتفاقات رایج در محتوای وب سایت‌ها که شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد، این است که بعد از جستجوی موضوعی، به وب سایتی هدایت شده و متوجه می‌شوید که مطلب ارائه شده در محتوا تنها شامل عنوان ومتن مختصری از موضوع جستجو شده است.

این نوع محتواها به مرور منجر به جریمه از سوی گوگل یا ترک آنی مخاطبان جذب شده از طریق سئو می‌گردد. پس محتوای استاندارد باید در چارچوب موضوعش تدوین شده و سعی کند شرح کاملی از آن را ارائه دهد.

تولید محتوا با آینده نگری

یکی از اقدامات تاثیر گذار در سئوی سایت، لینک سازی داخلی است. ما در راحیل، کلمات کلیدی و موضوعات را به نحوی انتخاب می‌کنیم که هم به نیاز کاربر پاسخ داده، هم از دید موتورهای جستجو استاندارد باشد و هم بتواند تکه‌ای از پازل لینک سازی داخلی در وب سایت باشد.

ذکر منبع معتبر خارجی به محتوای برگردان شده شما (و نه ترجمه)، باعث می‌شود که به مرور این سایت‌ها نیز ارجاعی به وب سایت شما داشته باشند!

محتوا آموزشی تولید می‌کنیم

اگر خودتان را جای مخاطبان وب سایتتان قرار دهید، متوجه می‌شوید که اکثرا موضوعی را برای پاسخ گویی به سوالی یا نیازی جستجو می‌کنید. پس یکی از بهترین راه‌حل های تولید محتوا، محتوای آموزشی است که بتواند به نیاز اکثریت جستجوکنندگان پاسخ مناسبی را ارائه دهد.

رعایت نکات نگارشی در تولید محتوا

بعد از تولید محتوا و قبل از نشر آن در وب سایت باید نکات نگارشی مانند: ویرگول، کاما و نقطه و غیره را بررسی کرد که به درستی رعایت شده باشد؛ در غیر این صورت باعث کج فهمی مخاطب از خواندن مطلب می‌شود. در کل باید دقت کرد که مطلب کاملا شیوا تدوین شود.



محتوای استاندارد نه کوتاه است و نه حوصله سر بر!

محتوای استانداری که تولید می شود، حداقل 500 کلمه و حداکثر بین 2تا 3 هزار کلمه می‌باشد. اگر زیر500 کلمه باشد، اصلا جزئی از بلاگ در نظر گرفته نمی شود و ممکن است  از طرف گوگل جریمه شوید و چناچه بیش از 4 هزار کلمه باشد بهتر است آن را به صورت دو مقاله در نشر دهید.

محتوای تدوین شده متناسب با متاتگ‌ها

باید دقت کرد که اولین موضوعی که نظر گوگل را به خود جلب می‌کند، عنوان مطلب است. لذا متخصصان راحیل، محتوای تولید شده را با عنوان جذاب (مانند به کار بردن اعداد در عنوان) و متن مختصر حرفه‌ای درنظر می‌گیرند تا نتیجه مثبتی داشته باشد.

در نهایت باید اشاره کرد که محتوای تولیدی مبتنی بر سئو از طرف تیم راحیل، تصویر بند انگشتی و تصاویر متناسب در متن و گالری را شامل می‌شود. این که محتوای نوشته شده و تصاویر در حالت نمایش موبایل چگونه به نظر می‌رسند و هماهنگی مطالب تولید شده با محتوای شبکه‌های اجتماعی، از سایر اصولی است که تولید محتوای راحیل را با سایرین متمایز می‌کند.